Timandervarning

Jag tillhör sorten som aldrig går på rea. Antingen får jag betala fullpris, eller så får jag vara utan. Jag trivs helt enkelt inte i stora folksamlingar där jag måste följa strömmen och inte kan gå dit jag vill. Alla mina vänner vet att jag fungerar såhär. Därför blev jag förvånad när kloka A föreslog att vi skulleåka till IKEA som öppnade igår.

Döm om min förvåning när allt flöt på hur bra som helst ute vid det gigantiska varuhuset. Vakter vinkade in till parkeringen, glada tjejer bjöd på älggodis vid rulltrappan och annan trevlig personal var positiv och hjälpsam. Inte ens i restaurangen var det kaos. Utan större problem hittade vi varsin plats och kunde avnjuta kaffe och prinsessbakelse. Jag och A lyckades fylla en kundvagn tillsammans, och nere vid kassorna var det bara att gå rakt fram till scannern och börja leka.

Utanför kassorna blev det en nostalgitripp när vi hittade kolasnören och AKOkolor.

Som det kan bli!

Jag skulle ju inte ha något!?

Jag skulle ju inte ha något!?

 

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Timandervarning

  1. Lena skriver:

    nej men var du där? Det hade varit mer likt mig att svischa dit men jag avstod. Och nu är jag snudd på lite avundsjuk…

    Köpte du ett sånt rött glas för 9 kr? Som jag köpte två st på ikea i helsingborg i tisdags?

  2. pbloggen skriver:

    Även jag är förvånad! 🙂
    Jag köpte två röda skålar som jag ska ha till… ja, just det! Tycker att färgen är så underbar! Det är samma serie som de små muggarna.

  3. AW skriver:

    Älgarna har redan nått himmelriket….. 🙂 Kram o tack för igår

  4. Znogge skriver:

    Husse ogillar när det är mycket folk i affärerna så vi sprarar IKEA besöket tills nu på höstlovet. Men jag vill gärna dit och ta en titt. Inte för jag behöver så mycket men tomhänt kommer man inte där4 ifrån 🙂

    Tack för titten hos mig och ha en fin fredag!

  5. pbloggen skriver:

    Tack själv Znogge!

    Lustigt fenomen det där; något har man alltid med sig ut ifrån det stora blågula huset. Ljus och servetter om inget annat. 🙂

  6. Annika skriver:

    Här får du en kommentar som rör ett annat inlägg, det om att läsa en biografi – jag var förbi Akademibokhandeln idag och såg Isabelle Allendes Summan av dagarna. Den räknas väl inte som en biografi, mer som en självbiografi men jag tror den är bra!

  7. Wanda skriver:

    Det är näst intill omöjligt att besöka IKEA utan att shoppa. 😉

    /W

  8. pbloggen skriver:

    Annika – Tack för tipset! Jag har läst lite om den tidigare och är nyfiken på den!

    Wanda – Helt rätt! Jag utmanar aldrig ödet heller. 😉

  9. Eva Swedenmark skriver:

    Jamen det är bra att övervinna sig själv ibland, överraska sig litet!
    Summan av dagarna är en berörande bok tycker jag också!

Kommentera

