Hoppsan!

I normala fall går jag till frisören var 5-6 vecka. Det är nödvändigt när man, som jag, har en kort frisyr och dessutom är begåvad med en rejäl kalufs. I tisdags var det 3 månader sedan jag klippte mig och det var riktigt skönt när hårtofsarna äntligen föll för saxen.

”Du är fin i lite längre hår, mamma,” var dotterns kommentar när jag kom hem.

Jahapp! Visst har jag lärt mina barn att ärlighet är viktigt och nödvändigt. Jag skulle nog tryckt lite mer på kapitlet om ”vita lögner”.

*P* som är tacksam över att ha hårväxt som ett troll.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hoppsan!

  1. frunatmaken skriver:

    Det är lite konstigt det där att man plötsligt bara över en natt kan bli alldeles för långhårig.

  2. Annika skriver:

    Själv tänkte jag ägna vintern åt att spara ut! Man får ju alltid höra att kvinnor över en viss ålder inte ska ha så långt hår. Just därför tänkte jag ha det. Om jag står ut med utväxten vill säga…

Kommentera

