Nyttan av FB

Ok. Jag har fallit för trycket och nästlat mig in på FaceBook, det har jag berättat tidígare. Inte för att jag visste vad jag skulle där och göra. Nu vet jag!

Tidigare idag fick jag ett ”gå-på-stan-och-fika-sug”, då kom jag på den strålande idén att slänga ut en krok på FaceBook. Det tog inte lång stund förrän telefonen ringde – den där riktiga ni vet, den som nästan bara används av släkten numera. ”Hej! Det här är från FaceBook. Jag vill gärna gå ut och fika med dig!” Den pigga rösten tillhörde Barndomsvännens storasyster. Hon som spelade fräck musik på sitt rum och hade smink. Och killar. Hon som man liksom ville vara som. Henne har jag strosat på stan med idag, tillsammans med hennes ”bästis”. Hon som förövrigt gick i min storebrors klass. Fattar ni?!  Idag var vi plötsligt lika gamla där vi  satt på EspressoHouse, drack Latte och pratade om… det mesta; relationer i alla dess former. Hängbröst och mammografi. Kriterier hos män vi önskar möta. Julfirande. Cancer. Varför är singlar bannlysta på parmiddagar? Nätdejting. Psykologer. Afrodans. Ja, ni vet – allt det där som är livet. Här och nu.

En eftermiddag som gav energi. Tack P och C! *om ni nu irrar er hit*

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nyttan av FB

  1. Lena skriver:

    Jamen det låter perfekt ju. Jag tillhör kategorin som ännu inte förstått vad Facebook ska vara bra för och vad jag ska ha det till…

  2. Eva Swedenmark skriver:

    Så bra! Facebook är ett otroligt bra sätt att hålla kontakt/koll på vad alla resande vänner och släktingar runt om i världen har för sig. För mig är det ett toppensätt att kommunicera. Blogg för djuparte tankar, facebook för snabbkontakt!

  3. Eva Swedenmark skriver:

    Jamen så perfekt! Med facebook har jag mycket bättre koll på vad mina fina släktingar och vänner runt om i världen gör. Ett väldigt praktiskt sätt att kommunicera!

  4. Selma skriver:

    Det är ett lite kul sätt att hålla kontakt med lite småprat med gamla och ny vänner. Skeptikerna menar att det är mest bara struntprat men å andra sidan det är det väl mest i IRL också. Struntpratet gör i alla fall att det blir så mycket enklare att ta upp det allvarliga samtalet när man träffas.

  5. Eva Swedenmark skriver:

    Hoppsan – varför kom det två kommentarer från mig, den ena ville inte gå igenom så jag skickade igen, ta bort om du vill!

  6. Annika skriver:

    Även jag var svårflirtad men gav slutligen upp. Jag har aldrig ångrat att jag gick med! 🙂

  7. Maria skriver:

    FB är ju utmärkt för det mesta! Hur ska man annars veta vad som händer och hur får man annars saker att hända så lätt? 🙂

  8. pbloggen skriver:

    Lena – ja, lördagens fika satt mitt i prick! Om jag har minsta lilla kläm på dig, så tror jag att du skulle fastna på FB i timmar!
    Eva – precis så! Små glada utrop på FB, resten på bloggen. 😉 Jag behåller dina kommentarer. *s*
    Selma – struntpratet ska icke föraktas. Det är ju ingången till de allvarligare resonemangen, precis som du skriver.
    Annika – ja, man vill ju inte falla sådär direkt inte. Snart har du säkert Spotify också!
    Maria – helt rätt! För att inte tala om hur trevligt det kan vara att skåla med någon där när man går här hemma i sin ensamhet.

Kommentera

