Jag drömmer igen…

Julbasar på ett fritids.

I ett av stånden säljs små tändsticksaskar med fina bilder på. Vissa askar är prydda med foton och plötsligt ligger två foton av min Yngsta framför mig. På bilderna är hon två-tre år gammal, på det ena hennes ansikte – de blåklintsblå ögonen och det blonda, lockiga håret. På det andra ligger hon på knä, skrattar och pekar in i kameran. Då brister allting för mig och jag sjunker ihop, skakar av gråt och frågar mig gång på gång ”Hur kunde det gå såhär fel?! Varför pratar hon inte med mig längre? Varför vill hon inte vara hos mig?”

Jag vaknar av min egen gråt, känner sältan av tårarna på tungspetsen. Drar djupa andetag och bökar runt, runt i sängen. Finner inte det jag söker och inser vad det är; hud – mänsklig värme.

Vid frukosten skickar jag ett sms till Yngsta, säger godmorgon och berättar att jag älskar henne. Svar kommer och vi småpratar litegrann. ”Mamma – jag behöver prata med dig.” Och hon ger mig ord i förtroende och jag svarar.

”Jag finns här.”

Någonstans kommer det att vända, jag vet det.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet, Jag drömmer.... Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag drömmer igen…

  1. Kerstin skriver:

    Det är inte alla barn har en en så klok Mamma. Det kommer att belöna sej, jag kan se det.

  2. antigone38 skriver:

    Vindarna vänder förr eller senare…*ler*

    På tal om hud…När jag hämtade Morris idag och han tog mig i handen på vägen hem för jag var kall sa han:
    ”mamma, jag ska värma dig…” Sen gned han sina händer för värma mina med orden ”jag ska värma ditt KÖTT”
    Hahahaha…….underbart!

  3. Annika skriver:

    Drömmar kan ibland väcka riktigt starka känslor. Skönt att det bara var just en dröm…

Kommentera

