Yogahippo

Ibland är det bra att vara lite lat och tillåta sig att ligga kvar i fåtöljen, istället för att åka till Friskis. Det gjorde jag igårkväll och därför begav jag mig iväg idag istället. Mitt på dagen, då jag fortfarande var pigg. Dagens pass leddes av en annan instruktör än tisdagkvällens, vilket enbart var positivt. Jag håller ju på att prova mig fram för att hitta något som tilltalar mig. Det gjorde dagens yogapass. Andningen poängterades och idag fick jag upp värmen i kroppen, till skillnad från förra tisdagkvällens träning. Toppen! Fast när den rara instruktören försökte vägleda oss in i ett skulderstående, då såg jag förvånat på henne. ”Vad menar människan?!” Nåväl, jag försökte. Jag kände mig som en flodhästunge i en baklängeskullerbytta. Graciöst? Nej! Skönt? Nej! Men säkert nyttigt för denna stela lilla kropp.

Från en träningssal med levande ljus, lugn musik och värmande filt kom jag ut i snöyra. Vilken förvåning, för både kropp och själ! Varför ringde jag inte och beställde tid för däckbyte i förra veckan?! Nu är det gjort iallafall. Varje år – denna överraskning. 

En bra dag har övergått till kväll. Lust att läsa har infunnit sig. Energi att ta sig iväg till träning likaså. Initiativkraft till ett par småsaker har också funnits med under dagen. Små steg, bra steg!

Dags att krypa upp i stora fåtöljen igen. Det är bra att vara kort. Ska mysa en stund under filten och ägna Maken lite uppmärksamhet. Boken alltså  😉

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Yogahippo

  1. Selma skriver:

    Jag undrar jag. Det verkar skönt och nyttigt det där yogandet. Jag tror bara inte att min kropp är riktigt anpassad för sånt.

  2. Eva Swedenmark skriver:

    Jag har just beställt nya yogabyxor i Hoi An, när jag kommer hem blir det yoga. Letar också bra instruktör – en som förstår att vissa kroppar inte passar i skulderstående :), det går bara inte – all sympati till dig från en annan flodhästunge! Du verkar ha en bra dag!

  3. Lena skriver:

    Min yogafrälsta väninna kan inte nog betona att yogan är individuell och man gör så mycket som passar ens egen kropp. Säger hon.
    Ska snart gå på ett introduktionspass…

  4. pbloggen skriver:

    Selma – anpassa yogan efter kroppen. Inte tvärtom. Fiffigt! 🙂
    Eva – Åh, ett par yogabyxor, de vill jag se! Idag känns det i kroppen att jag krumbuktade igår.
    Lena – precis så är det! Det ska bli spännande att höra vad du tycker.

  5. Aelvan skriver:

    Här får du tre pärlor att leta upp på Spotify och njuta av! Klara favoriter för mig och kanske något för dig…

    Lång dag
    Mareld
    Brustna hjärtans höst

    Vem som sjunger? Tja, det behöver jag väl inte tala om..?

  6. Aelvan skriver:

    Jag glömde Hon kommer från främmande vidder!

    Är man insnöad på Lasse eller?? Jag behöver hans ord lika mycket som jag behöver mat…

  7. pbloggen skriver:

    Tack söta A! ”Hon kommer…” lyssnade jag på igår, hos dig. 😉

    *lyssnar på de andra nu*

Kommentera

