S – som i smidig.

I min gröna ungdom var jag, som så många andra, hästtjej. Varenda ledig stund tillbringades i stallet, först på ridskolan och sedan i privata stall med ”egen” häst. Under de viktiga åren när kroppen växte till sig, satt jag och nötte i sadeln. ”Rak i ryggen! Räta på dig!” kan fortfarande ringa i mina öron. Det blev så småningom riktigt bra, det där med hållningen.

Ridning – rak i ryggen. Afrodans – rörlig överallt. Jahapp! Idag har min kropp fått göra rörelser som den inte visste fanns. Ikväll skulle jag visa en av dem för Äldsta. Det resulterade bara i ett kvidande ifrån mig, som mynnade ut i ett gapskratt hos oss båda. En lagom sensuell rörelse med ”sätet” fixade jag. Den var A och O inom ridningen.  Att sedan följa efter med resten av kroppen, bålen, flera gånger och fortfort – det är en utmaning. 😆 Ryggen vill ju inte böja sig sådär mjukt som ett S.

Kul har jag iallafall, när jag ”dansar”. Dusch och en stund i bastun – sedan känns livet riktigt gott!

*P*

Vad är det förresten med mig och böcker?! Idag låg ett bokpaket i brevlådan. Ja, det var ju ingen överraskning. Det var ju jag själv som klickade i AdLibris erbjudande häromdagen. Ibland kan jag bara inte låta bli! Det är så jag upptäcker.     

                         Munro 

Det här inlägget postades i Böcker, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till S – som i smidig.

  1. Selma skriver:

    Afrodanslåter vansinnigt kul. Det måste jag prova.

  2. Annika skriver:

    Nätboklådor är livsfarliga – det behövs som du säger bara ett enda klick, eller två, eller tre… 😀

  3. pbloggen skriver:

    Selma – det tycker jag absolut att du ska göra! Superkul!

    Annika – det är SÅ lätt att falla för frestelser. 🙂

Kommentera

