Njutning

Gott folk!

Jag sitter inte bara på min kammare och ”känner efter”, jag är ute och lever också.  🙂

I lördags var jag hemma hos Kloka A och hennes fina dotter skönsjungande S, som hade bjudit in några av sina väninnor. En härlig  mix av kvinnor. Efter en god drink gjorde M entré, hon representerar Himmelriket. Under ett par timmar demonstrerades, provsmakades och provklämdes diverse massageoljor och s*xleksaker. Oj, så många varianter det finns! Rosa, lila, vita. Mjuka, hårda, stora, små. Smultron, saltlakrits, mintchoklad.

Diskussionerna duggade tätt, skratten likaså. Vilken skön stämning! Det är befriande att ha kommit så långt i livet att även detta ämne kan diskuteras med nyfikenhet och skratt. Jag har ju inte alltid varit lika öppen som idag, varken i tal eller i handling. Numera är sex lika med lek, ömhet, närhet och spontanitet för mig. Njutning på alla plan.

Nu när halva julklappsbudgeten användes till privata leksaker, får jag kanske lära mig att sticka och virka, så att släkten kan få sina paket på julafton?!  😆

Kvällen avslutades på ett dansställe i stan. Tänk att jag har varit där, det trodde jag väl aldrig! Jag kände mig lite bortkommen till en början. Tittade på folket och undrade under vilka stenar de ruvar när det är ljust ute. Men allteftersom musiken letade sig in i mig släppte jag de funderingarna och dansade. Härligt!

Dagen idag är jättebra. Jag känner igen mig själv. Jag är på mitt allra bästa PernillaHumör och det känns skönt. Småbråkig, närhetstörstande och med ett garanterat glitter i blicken. Lite full i fan, med andra ord. Sådan som jag faktiskt kan vara. En ren njutning bara det.

Lyssnar på Lundell och vill baka muffins. Då gör jag väl det då!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Njutning

  1. Maria skriver:

    ”Småbråkig, närhetstörstande och med ett garanterat glitter i blicken”

    Precis sånt som jag vill läsa att du är!
    Härligt!

Kommentera

