Dagen idag

Idag känns livet bra och snällt.

Utanför fönstret faller mörkret. På mitt vackra ekbord fladdrar ljuslågor i tre röda lyktor. Melody Gardots mjuka röst gungar ut i rummet.

Yogapasset var behagligt. Det händer saker i både kroppen och huvudet när jag sträcker och böjer. Skulderståendet fick mig förstås att nästan kvävas. Kan ju bero på att jag inte har styrka och balans nog för att göra det rätt, vilket får till följd att hela min kropp draperar sig över huvudet. Tyngdlagens inverkan skojar jag inte bort!

Såhär ska det se ut!

Så här ska det se ut!

 

Det är rättså fantastiskt hur måendet kan förändras. Idag kan jag inte förnimma känslan jag upplevde för några veckor sedan. Jag minns bara en del av orden jag sa för att förklara hur jag mådde. Nu ska jag sakta forma ett sätt att hantera mig själv och mina känslor framöver. Men inte just nu. Nu ska jag njuta av stunden.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagen idag

  1. Kerstin skriver:

    Min kropp draperar sejograciöst hur jag än står/sitter/ligger!

  2. Annika skriver:

    Duktigt att klara av den ställningen även om du höll andan under tiden! 😀
    Läste ikapp dina inlägg – fint och roligt skrivet. Tråkigt med filosofen – såg fram emot att få följa en riktigt romantisk love story, ha ha.
    Hoppas du får en fortsatt härlig kväll!

  3. Elisabet skriver:

    Lyssnar nu till M.G. som jag aldrig ens har hört talas om.
    Vacker musik.
    S i n n l i g.

    Tack.
    (Och skönt att det börjar kännas bättre).

Kommentera

