TisdagsMys

”Ska vi hitta på något ikväll?” undrade kloka A i ett sms.

Just då låg jag nerkilad i Favoritfåtöljen, halvslumrandes med min bok i handen.

Alternativ 1 var att ligga kvar i fåtöljen, slökolla på tv och läsa några sidor i boken.

Alternativ 2 var att bända sig loss ifrån myspositionen, rufsa till håret, dra på lite mascara och bege sig inåt staden.

Jag valde tvåan. 🙂

Efter ett glas vin hemma hos A, gick vi ner till ”stamhaket” på Möllan. Där träffade vi den klokas syster med tillhörande sambo samt hans kollega. Och jag blev lite småkär. Med ett intellekt som ett flipperspel och en ytterst filosofisk livsinställning charmade den sistnämnde mig. Märkliga och roliga diskussioner om val av räntor och slumpens betydelse för livet gjorde kvällen speciell.

När det var dags att bryta upp eftersom ”det kommer en dag imorgon också”, var jag och A på så strålande humör att vi fortsatte till nästa krog. Där pratade vi med bartendern om kärlekens vara eller icke vara. Mycket moderligt försökte vi att berätta för ett sårat hjärta att det finns riktig kärlek. Och förtroende. Och ärlighet.

”Den enda kvinna jag litar på är min mamma!” deklarerade mannen bakom bardisken. Ja, det är kanske gott nog ett tag…

Jag hann precis med sista bussen hem till byn och fick testa mitt nyinköpta JoJo-kort. Numera tar man inte emot kontanter på stadsbussarna. Förbannat klokt, tycker jag som har väntat på det här beslutet.

Dags att packa träningsväskan. Yoga!

*P*

Vad förälskelsen beträffar så stannar den på ett platoniskt plan. Filosofen är väldigt upptagen, alltför ung och garanterat ointresserad. Bekvämt!  😆

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till TisdagsMys

  1. Elisabet skriver:

    Det där med ålder har nog inte så stor betydelse.

    Sämre är väl om denne sympatiske människa är upptagen .-)

  2. Lena skriver:

    Det är alldeles för lite party i mitt liv numera. Inser jag när jag läser hos dig. Så parta på bara!

Kommentera

