Söndagslugn

Min dator har kraschat!

Och JA jag erkänner att det är eländes elände. Inte för att jag sitter vid den hela dagarna, men den brukar ju vara igång. Ibland vinkar någon till på FaceBook, ibland (alltför sällan dock) trillar det in ett mail. Jag tittar på mina foton där och sist, men absolut inte minst: Spotify!

I avsaknad av dator får jag göra något annat och idag blev det bakning av mjuk pepparkaka.

Just i detta nu doftar lilla hemmet himmelskt av julkryddorna. Döttrarna sitter i soffan, tillsammans! Yngsta läser körkortsteori, äldsta skriver en rapport till skolan. På sin stora prinsesskudde från IKEA ligger den prickiga och sover. Varm i hjärtat sitter mamman här och vill stanna tiden en stund. 

*P* som skriver på lånad dator

Nu kan ni väl hjälpa mig att hålla tummarna för att jag inte ska bli ruinerad när datorn ska repareras? Och att det går fort!

 

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Söndagslugn

  1. Peter skriver:

    Jag som just i dag skrivit ett långt mail till dig. Det får nu ligga och vänta några dagar, sedan delas upp i många korta…att skickas i omgångar. Avsändaren blir ju förstås densamma…men plingen blir många 😉

    Med önskan om en kväll med fortsatt varmt hjärta, och naturligtvis håller jag mina tummar!

  2. Selma skriver:

    Håller tummen!

  3. Kerstin skriver:

    Kraschad dator och ”söndagslugn” som överskrift? Hur går det ihop? jag hade blivit galen, så det är klart jag håller tummarna!

  4. Lena skriver:

    Mjuk pepparkaka är det äckligaste jag vet. Annars är jag en sann kakgris – skulle kunna äta kakor till frukost. Ja inte nu längre när jag blivit LCHF-frälst men under de första 52 åren av mitt liv. Men så sjuttom om jag kan få ner mjuk pepparkaka!

    Men juldofter är fint. Det har doftat hyacint hos mig fast nu har de vissnat och den doften låg som en trygg filt över huset. Inne på Granit doftade det stjärnanis så man blev rent yr och jag var tvungen att köpa hem en påse. Tyvärr förslår en liten dl inte tillräckligt.

  5. pbloggen skriver:

    Peter – jag väntar fortfarande på del II och framåt. 😆

    Selma – tack! Det hjälpte!

    Kerstin – jag tog två djupa andetag och insåg att det inte skulle hjälpa att bli skogstokig.

    Lena – vilken tur att smaken är delad! Visst är det mysigt med juldofter! Hyacintdoften är underbar, men jag tål inte den. *snyft*

Kommentera

