Mera om

Jag har en speciell taktik för att få saker ur händerna. Det var den jag använde när jag drog loss en tapetvåd.

Idag har diskmaskinen åkt ut, med hjälp av barnens far. Tomt gapar ett hål och det ser för j*kligt ut. Alltså MÅSTE jag köpa en ny maskin. Pronto!

Så gör jag! Sån är jag!

*P*

Fiskade upp ett brev ur brevlådan när jag vinkade av diskmaskinshjälparen. Resultatet från mammografin. Jag tittade på honom. ”Jag öppnar det när du är här…”

”Undersökningen visade inga spår av cancer.” Tack gode Gud!

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mera om

  1. Lena skriver:

    I min bekantskapskrets är det alltid ett himla diskuterande huruvida man har lampa eller icke inne i sin diskmaskin… Lycka till med införskaffandet av en ny!

  2. Peter skriver:

    Även om det inte var något du befarade ger ju en sådan undersökning ändå tankar av slag som skenar och oroar.
    Oerhört skönt att resultatet blev negativt, fast positivt…alltså de där orden kommer jag nog aldrig att komma överens med…

  3. pbloggen skriver:

    Lena – ja, det måste ju vara mysigt för porslinet att kunna betrakta grannarna i belysning.

    Peter – tack, det är alltid skönt med svart på vitt.
    Positivt – negativt, lika klurigt som ”Schampo FÖR fett hår, eller MOT fett hår”. 😉

Kommentera

