Jag och min flickvän

Jag singlar runt som en luddig, liten snöflinga*.

Singel – men inte ensam. Det är faktiskt helt ok ibland.

Igår var jag på konsert med Lasse Winnerbäck. När biljetterna inhandlades för en evighet sedan, köpte den evigt positiva P två biljetter. Tron och förhoppningen var ju att det skulle finnas Någon vid min sida, när hösten bredde sitt mörker över oss. Ödet ville – som så ofta – annorlunda. Därför presenterade jag igår ”min flickvän” för övriga gänget. Kloka A såg lite häpen ut, men det gick fort över. Hon skötte sin roll med den äran.  🙂

Pizza, vin och shots inledde kvällen. Stämningen var hög när det var dags att fånga en taxi och bege sig till konserten. Härligt med en blandning av folk, som kan skratta tillsammans. Lasse gjorde ingen besviken när han dundrade på i två timmar. Jag bara älskar hans musik! Och honom. Härligt med distansförälskelse utan tubsockor under sängen och tokzappande på fjärrkontrollen.  😆

***

I ett tidigare inlägg har jag ställt frågan ”Varför blir inte singlar bjudna på parmiddagar?”. Vi har faktiskt en liten FaceBookGrupp i ämnet. Idag kommer moteld. En väninna berättade att hon var bortbjuden på middag med ett gäng singlar, men det fanns ett problem: överskott på män. Problem?! Självklart ställer jag upp och utjämnar statistiken i afton.

Men först en liten strykning av grundfärg i köket.

Vad ska du göra denna novemberlördag?

*P*

*på danska heter snöflinga ”snefnug”. Ljuvligt ord!

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag och min flickvän

  1. frunatmaken skriver:

    Göra och göra…

  2. Kerstin skriver:

    Samma ord på norska! trodde jag skulle sitta vid symaskinen idag, men det blev promenad och improviserad fika med väninna. Sy- och tvättmaskin imorgon istället!

  3. Annika skriver:

    Varför har ALLA varit på en Lars W konsert utom jag?!

  4. Hondjuret skriver:

    Tack för snabbt sms-svar idag! Du gjorde en liten herre v ä l d i g t glad!!! =)

Kommentera

