Insikt från en målarburk

Oj, vad jag är bra!

Köket är klart! Ikväll drogs de sista penseltagen. I morgon ska listerna sättas på plats, likaså julgardinerna. Jag är så stolt över mig! På egen hand har jag fräschat upp hela köket; tak, väggar och luckor.

För många är det kanske en axelryckning, för mig var det en jättevinst. Det slog mig nämligen en dag i röran att detta är en del av min ”mentala resa”. Förklaring? Kommer kanske senare. Det viktiga är att jag vet.  🙂

Som extra bonus kan nämnas att Yngsta har kommit hem till mig, på eget initiativ, några gånger den här veckan. Det ljusnar vid horisonten!

 

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Insikt från en målarburk

  1. Peter skriver:

    Jaha, här syns en färgburk med tillhörande pensel, och två vinflaskor. Hoppas innehållet i de senare var avsedda till belöning;)

    Ja, med all rätta kan och ska du säga, högt och tydligt, att du är bra! Också jag säger det…DU ÄR BRA!

    Nu förväntas det förstås ett par bilder på det färdiga resultatet;)

    Varma hälsningar
    Peter

  2. Elisabet skriver:

    Imponerande! Jag har tummen mitt i handen eller egentligen, ingen tumme alls, när det gäller sånt där arbete.

  3. pbloggen skriver:

    Peter – flaskan som syns bäst är ett minne. Den köptes för att jag och en väninna skulle ha en ”LösaVärldsgåtanKväll”. Av någon anledning blev den aldrig av här hemma. Nu är flaskans innehåll garanterat vinägerlikt och ska hällas ut. Den andra däremot är favoriten Cameleon. Den lär inte gå samma öde till mötes!
    Bilder av förvandlingen kommer! 😉

    Suzan – tack och välkommen hit!

    Elisabet – men du har ju pv å andra sidan! Roligt att se dig här! *glad*

  4. antigone38 skriver:

    Åh vad jag blir varm i hjärtat åt dig….:-)

  5. Annika skriver:

    Ett fräscht kök lagom till Advent – det kan ju inte bli bättre! Lite glöggdoft på det så…

  6. Hondjuret skriver:

    Åh – fast det är en god sort! Testa innan du häller ut den!
    Jag är så imponerad över ditt jobb att jag saknar ord!!!
    Fantastiskt. Kanske, kanske k a n s k e kommer jag mig någon gång för att fixa den där köksbänken och de där skåpen som vi så väl behöver i köket istället för det provisoriska bordet som står och är fullt av högar…

  7. Maria skriver:

    Och vad snabbt det gått! Imponerande 🙂

Kommentera

