Bara sådär!

 

Jag skulle inte alls till stan idag. Tanken med dagen var en helt annan, men 24-karatsvännen bad så fint att jag inte kunde låta bli att sätta mig på bussen halv tio. En dryg halvtimme senare hade jag spräckt månadsbudgeten, med råge. Tidigt i höstas såg kollegan ett par kängor i ett skyltfönster ”Det står Pernilla på dem!” Men… inte kunde jag spontanshoppa då inte. När jag väl tog sats och gick in i butiken någon vecka senare var kängorna borta. Jag åkte till StorStan och letade, men fick bara ett leende från butikpersonalen ”De försvann direkt”.

Idag stod de bara där och tjoade på mig. Ett tecken. En tillfällighet. Så mycket jag.

 

 

 

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Bara sådär!

  1. Kerstin skriver:

    Är det inte underbart med såna saker? Jag ääälskar att bli gapad på av fina saker!

  2. Annika skriver:

    Du gjorde helt rätt! Varje gång som man vet at någonting är rätt men ändå tänker att jag väntar nog lite ändå så ångrar man sig. I varje fall när det gäller skor! 🙂
    Skittuffa stövlar!

  3. Peter skriver:

    Wow..ja…så mycket du! Tuffa, och fantastiskt härlig färg…å jag kan se dig framför mig, så se…hmm, snygg!
    Det är förstås inget nytt:)

    lördagskram
    Peter

  4. Hondjuret skriver:

    Åh jag tänker på sagan om de röda skorna! Det är något visst med röda skor – de är aspelut till för att dansas i!!!

  5. Eva Swedenmark skriver:

    Jättefina – det är härligt att ge efter för sina impulser ibland!

  6. Wanda skriver:

    Coola skor! 🙂

Kommentera

