Gungning

Helgen har varit som balsam för själen, med glada skratt och vänskaplig närhet.

När klockan närmar sig halv fem och det är måndagmorgon vaknar jag med panik i kroppen.

Känslan inuti mig svänger åt helsike för fort och för mycket. När ska det stabilisera sig?! I min ”andra värld” pratar man om volatilitet. För mycket upp och ner är inte bra.

Nej, det vet jag väl. Men vad ska jag göra åt mig?

Idag provar jag med att besöka Den kloka kvinna. Jag vill inte ha det såhär. Jag orkar faktiskt inte.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Gungning

  1. Lena skriver:

    Det är Livet som hinner ifatt en emellanåt. Du kämpar på det bästa du kan utan att sticka huvet i sanden. Du är modig och klarar av det här!

  2. Sandra skriver:

    För min del så känns det som känslorna åker berg- och dalbana när det är för många känslor på en och samma gång som man inte kan sortera ut ordentligt. Tack å lov så brukar det oftast bli en klar förbättring efter samtal med ”kloka kvinnor” så hoppas att det känns bättre nu ikväll. Stor kram till dig!

  3. Annika skriver:

    Utan att veta någonting om någonting så undrar jag ändå om du inte skulle må bra mycket bättre om du sökte dig till en annan arbetsplats? Den verkar inte vara rätt för dig och suger ur dig din energi. Bara en undran… Heja P!

Kommentera

