Fluff!

Vintern har kommit till Skåne. Snön har singlat ner hela dagen och landskapet ligger där som en nybakad gräddtårta. Jag får en längtan att dra med pekfingret genom det fluffigt vita, sådär som Pippi gjorde på kaffekalaset hos Tommy & Annika. Dit hon inte kunde gå med ”smussiga fötter” om du minns?

Modershjärtat har fått svämma över lite det senaste dygnet. Igår var jag och Yngsta och köpte julgran, det är vår lilla tradition. Vi är nästanpå skånska mästarinnor i just den grenen! Lite senare skjutsade jag båda döttrarna till stan, så att de kunde göra sina julklappsinköp tillsammans. Mina två töser som har varit som hund och katt de senaste månaderna, tisslade och tasslade plötsligen igen.

Timmen innan de åkte kom Äldsta ut till Yngsta i köket. ”Sträck fram din hand.” Lillasyster gjorde så och Storasyster la Någonting i hennes hand. ”Så! Nu har du ditt där och jag har mitt här. Tålamod!” Ljuvliga dotter! Var får hon allt ifrån?!

Ikväll har jag varit på Malmö Arena och lyssnat på Peter Jöbacks julkonsert. Underbart! De absoluta höjdpunkterna var Cohens ”Halleluja” Decembernatt – med svensk text och ”Getsemane” (tveksam t titeln) från Jesus Christ Superstar. Han ÄR en strålande musikalartist, så är det bara! Att han sedan är rasandes grann att se på, gör ju ingenting!  😉

Dags att kravla ner i dunet och hålla tummarna för att vintern är kvar imorgon. Då blir det kanske en liten favorit i repris frampå eftermiddagen? Varm choklad med lite mörk rom efter snöig promenad. Gott för alla sinnen!

G’natt!

*P*

Å du? Kom ihåg vem som är viktig för dig, berätta det för henne eller honom idag.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fluff!

  1. Selma skriver:

    Det är vackert med snö och julmusik. Skönt också med ett översvämmat modershjärta, jag håller en tumme för att det håller sig så.

Kommentera

