Jag åker tidsmaskin!

Fyra ljus brinner på bordet, utanför mitt fönster skymtar en sanslöst vacker vinter.

Jag sätter på mig hörlurarna och letar fram Lundells ”Snön faller”. Musiken fyller mig med en skön känsla. Jag klickar upp ett mail från ”Stayfriends” och hjärtat hoppar till. Min första STORA kärlek har hittat mig.

Han var en av skolans populäraste killar och jag blev kär. Riktigt kär. På avstånd, det där som jag är så bra på. En dag stod hans kompis framför mig i dörren till tjejernas omklädningsrum. Snyggingen ville träffa mig. *ler varmt åt minnet* En kort, intensiv och emellanåt lite dramatisk tid tog sin början. Men – det finns alltid ett men – allting rann ut, smälte bort likt snön där jag slängde hans halsband en frustrerad kväll.

På ”Stayfriends” ser han min bild och idag, 30 år senare, skriver han orden han aldrig sa. Och jag ler med tårarna rinnande.

Musiken bjuder jag er på, några av er uppskattar ju honom, den gode Lundell.  😉

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet, I backspegeln. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag åker tidsmaskin!

  1. pia skriver:

    Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn…måste bara våga gå runt det! KRAM

  2. frunatmaken skriver:

    Själv har jag recyclat en gammal kärlek. Han sa aldrig det han borde gjort när det begav sig men vi har tagit igen det nu.

  3. Annika skriver:

    Vad rolig P och spännande samtidigt. Tänk att han bara dök upp plötsligt och slutligen sa de rätta orden. Härligt!

  4. Maria Björkman skriver:

    Vilken härlig beskrivning, jag känner precis vad du menar!! Och att krydda med Lundell är ett framgångsrecept.

Kommentera

