Tipptapp

Dan före dan och snön är på väg bort. Hjälper det att lägga termometern i frysen?!

Ikväll firar flickorna jul med sin far. Tomtemor ska koka skinka och revben. Yttigt pyttigtsmå köttbullar ska stekas. Den förra omgången är putsväck. Märkligt… Kvällen blir min, med glögg och jul.

I huvudet många tankar, i magtrakten och hjärtat känslor.

”Ja, du lilla människa. Vart är du väg?!” undrar Uno i mina hörlurar just nu.

Svaret får bli: framåt – mot oändligheten.

*P*

”Det enda jag begär, är en stund att älska här.” Precis så, Uno!

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tipptapp

  1. Annika skriver:

    Önskar dig en god fortsättning på denna julhelg, samt att ni får ha det vitt och ljust en liten stund till!

  2. Nina skriver:

    Underbart beskrivet o´ch jag blir så himla glad för din skull och det hoppas jag att du vet! Låten….ja den är en favorit…så vacker och underbar. Jag brukar lyssna på den med Lundell 🙂

Kommentera

