De e bar’ å åk!

Imorse begåvades Skåneland med ett alldeles makalöst vackert väder!

Hundpromenaden bjöd på nästan drickbart klar luft. När jag satt i bilen på väg till jobbet  lite senare, skiftade molnen i norr i babyrosa och i öst tittade solen upp, varmt apelsinorange. Ett feltryck på radion blev ett lyckokast och en dansk kanal spelade ”blöd” musik.

Till Paul Youngs ”Everytime you go away” blev jag 18 – 19 år igen. Då var livet hästar –  mockning, ridning, ryktning och passion. Passion till de vackraste djur jag vet och som jag har haft så många härliga stunder tillsammans med, men även till tvåbeningar. Kärlek som hamnade fel. Omöjlig kärlek, som jag brottades med ett helt år. En annan kärlek där jag var den som satte världen i gungning, för en man som var betydligt äldre. Jag testade lite, mest för att det var kul.

Livet var också fest och sprit på dunkar som hämtades hem i en Folkabuss. Det var långa nätter och tidiga mornar. Det var Levis 501:or och tokdansande. Frieri mitt i natten, en man på knä och jag som bara skakade på huvudet.

Det var mycket hjärta och impuls och det var riktigt roligt!

Tänk vilka minnen lite musik kan locka fram!

*P*

Nu vill jag koppla bort hjärnan litegrann till förmån för hjärtat. Bara följa med och känna. Jag k a n ju faktiskt det också, om jag bara tillåter mig.

Det här inlägget postades i I backspegeln. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till De e bar’ å åk!

  1. Tammy skriver:

    Jag känner igen mig i detta också :o)

    501’an, men jag hade även 505’or tror jag dom kallades för? Fan, jag har ju sån ännu :o)

    Musik påverkar mig massa också, lyssnar just nu på Heather Nova, hört henne? Ååååh, så vacker röst…underbart, rörande, lugnt, smärtsamt…

    Ja, vad ska man göra med sitt hjärta? Vad händer när man blir rädd? När man tappar tilltron? Svaren hittar jag inte…

    Tack för att du skriver om dina minnen, jag påminns och miss.

    Mvh
    Tammy

  2. Tammy skriver:

    Minns menar jag…musiken du vet..miss you…suck!

  3. pbloggen skriver:

    Tammy med de vackra bilderna! Välkommen hit!

    Tack för musiktipset!

    Gott Nytt År!

Kommentera

