Målsnöret

Jag kan se det fladdra till där framme. Jag är inne i sista kurvan och snart i mål.

Nej, jag är ingen tävlingsmänniska – whatsoever. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det är därför jag inte skriver till ”Bonde söker fru”. Är det någongång jag har backat i livet, så har det varit när det gäller män. Det är inget jag tävlar om. Konkurrera om en annan människa? Dumt! Det är säkert av samma anledning som jag inte trivs med mitt arbete längre.

Nåväl! Jag väljer att se målgången som en start istället. Imorgon börjar ett nytt år, med nya möjligheter.

Glädje, kärlek och styrka ska bli mina ledord inför 2010.

♣ Glädjen i att ha underbara döttrar och fantastiska vänner.

Kärlek till alla som vill vara mig nära och till mig själv.

 ♦ Styrka att övervinna de hinder som eventuellt kommer i min väg.

♥♥♥♥♥♥♥♥Önskar alla er där ute detsamma!  ♥♥♥♥♥♥♥♥

*P*

Fick idag höra att jag ”introvert intensiv” (puss på dig sötis), det stämmer ju bra! Det hindrar inte mig ifrån att vara extrovert. Ikväll kommer jag att träffa en man *lyckligt gift med en underbar kvinna* vars omdöme om mig löd:

”Henne borde man ju ha i koppel!!” Ja? Sådan är jag ju. Det finns en hel del dynamit under ytan. 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Målsnöret

  1. Kerstin skriver:

    Heja dig! Och riktigt gott nytt år!

  2. Lena skriver:

    Glädje kärlek och styrka låter helt perfekt!

  3. Annika skriver:

    Önskar dig ett gott och insiktsfullt 2010 (det senare verkar du dock redan ha klarat av…) och ett mycket långt och löst koppel! 🙂

Kommentera

