Lite rastlös – sällskapssjuk

Ibland när himlen är oskyldigt blå, vill jag inte lämna min promenad. Så var det imorse. På väg hemåt, vände jag och fortsatte gå. Underbart var att känna kylan bita i kinderna och ögonen tåras av vinden. Den prickiga är en fröjd att betrakta, där hon härjar runt i det frostnupna gräset. Full rulle och TVÄRSTOPP. ”Är du kvar matte?!” Och det är jag ju, då fortsätter hon att upptäcka. Nu snusar hon lugnt i sin säng.

Jag funderar över vad jag ska göra med dagen, jag vill göra Något. Inte bara åka och köpa nödvändigheter som toalettpapper och mjölk.

Bio? Muffinsfika? Jatack. Men inte ensam.

Dags att ta tag i mig själv nu, dra av hjärtmönstrade långkalsonger och fårskinnsskor (vilken sexappeal!) och starta dagen utanför hemmet!

Vad gör du idag?

*P*

Ikväll klockan 20 vet jag dock vad jag ska göra. Då är det ”Stjärnorna på slottet” och det är Björn Ranelids timme. Från att ha varit irriterad på hans svulstiga språk och kaxiga uppsyn, har jag blivit nyfiken på honom. Hur kommer det sig? Jo, jag träffade honom på Hamrelius Bokhandel dagarna innan jul. Han signerade sina böcker och jag köpte två exemplar av ”Fotbollens höga visa”. När han väl hade mött min blick släppte han den inte. Det älskar jag! Författaren var på sprudlande humör och det tände en nyfikenhet hos mig. Efteråt försökte jag nå Lilla Älvan, som tycker SÅ mycket om Herr Ranelid. Jag var uppskruvad, som en liten Duracellkanin med nytt batteri! 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lite rastlös – sällskapssjuk

  1. frunatmaken skriver:

    Han verkar om inte annat vara intensiv.

  2. Elisabet skriver:

    Min storasyster lyssnade till honom på nån slags föreläsning. Hon tillhör inte den lättflirtade typen, men åååå, hon var salig efteråt, sa att han var helt mästerlig att lyssna till!

  3. Lena skriver:

    jag har också blivit nyfiken på honom faktiskt… hörde en reprisintervju av Lotta Bromée häromdan och bestämde mig för att se Stjärnorna ikväll.

    Jag är också helt segt rastlös och fullständigt oinspirerad av att ta tag i mitt liv! Haft långtråkigt i en fåtölj hemma hos vännen idag. Han däremot verkar sprudla av energi för nu håller han på att sätta upp en gardinstång i mitt sovrum som jag väntat på sedan i mars!

  4. antigone38 skriver:

    Jag älskar Ranelid!!

  5. Annika skriver:

    Jag ska också titta. Jag har bara läst en bok av Ranelid och tyckte inte alls om den (Kvinnan är första könet) men jag tycker om udda personligheter, människor som vågar sticka ut. Ju äldre jag blir, desto mer uppskattar jag dem som skiljer sig från mängden.

  6. Aelvan skriver:

    Åh, jag såg honom igår! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som fascinerar så med den mannen. Jag tror att det kan vara det att han tvingar mig att lyssna och tänka för att förstå vad det är han säger. Han säger viktiga saker på ett mycket vackert sätt och är modig som blottar sig och sina sår. En sådan människa kan man inte annat än beundra.

    Nu ska jag beställa fler av hans böcker!

    Kram på dig!

Kommentera

