Det är dags

Trettonafton blev en studie i lugn.

Äldsta bjöd på middag, som hon inte var riktigt nöjd med. Korken i min vinflaska smulades sönder, men när jag väl fick upp vinet i  glaset smakade det bra.

Jane Austens ”Förnuft och känsla” höll oss fångna och jag kan bara beklaga att vi inte får se  fortsättningen förrän nästa tisdag. Därefter serverades smultronglass och feelgoodfilmen ”The Holiday”. *lycklig suck* För en gångs skull tyckte även jag att det var ok med snygga skådespelare. Om du inte redan har sett filmen, så skriv upp den på din ”Att hyra-lista”.

Eftersom julen troligen ska åka ut idag, kände jag att pusslet behövde lite uppmärksamhet igårkväll. Till dotterns stora förtret har soffbordet varit ockuperat ett tag nu. Inte kan jag ta undan det utan att ha lagt färdigt!

Ett par kapitel ur ”Boktjuven”, sedan slocknade jag.

Vad jag ska göra med Trettondagen vet jag inte. Jag borde hämta in plastsäckar och sekatör, klättra upp på vinden och ta ner jullådorna. Längtan att städa ut julen är lika brinnande varje år. Märkligt – jag som älskar att ta in den!

Nu längtar jag efter nya blommor i fönstren och nya köksgardiner. Ljus och luft. Tulpaner.

Vad väntar jag på?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är dags

  1. Lejonet skriver:

    tänk, jag känner samma sak dag, att jag borde städa undan jul och gran (jo den är plast)…
    fast just nu ska jag gå på vinterprommis!

    The Holiday ligger minsann här i lejonhyllan och väntar på att bli sedd! Den har fått legat till sig sedan i somras! 🙂

    /Lejonet (aka S)

  2. Maria Björkman skriver:

    The Holiday var en härlig film!

  3. Lena skriver:

    The Holiday kan man bara se om och se om. Den bifogades nåt månadsmagasin i höstas så nu har jag en egen dvd som jag kan se om då och då.

  4. pbloggen skriver:

    Lejonet – ta med filmen till Det andra landet, du vet. Jag är säker på att A uppskattar den!

    Maria – ja, verkligen. Den känns i hela kroppen!

    Lena – jag fick den av en väninna, så vi kan se den igen och igen!

Kommentera

