*suck*

I förmiddags lät det underligt ifrån mitt kylskåp. Jag förväntade mig nästan att dörren skulle öppnas och att litet troll skulle skutta ut.

När jag och Äldsta avnjöt mina underbart goda oxrulader i afton, noterade jag tystnaden.

Kylskåpet hade tackat för sig.

Ja, det var ju bra att det inte hände under julhelgen, när det var proppat med god mat.

Ja, det är fiffigt att det är kallt ute nu. Bara att ställa ut grejorna i förrådet.

M e n: julen tär även på min kassa. Yngsta fyller 18 i dagarna, jag och Äldsta ska firas några dagar senare.

Bad timing – very bad timing.

Å andra sidan gott folk; när är saker och ting vältajmade? Skulle allting pareras planenligt efter noggrant övervägande, så hade inte Äldsta blivit min 25-års present. Det blev hon enbart tack vare sin ljuva moders spontanitet!

Livet går vidare…

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till *suck*

  1. Annika skriver:

    Irriterande men det finns väl en mening med det också får man hoppas!

  2. pbloggen skriver:

    Ja, säkert! Framförallt så är det ju världsliga ting.
    Idag skenar tydligen elpriset. Mitt gamla kylskåp slukade säkert massor av energi! 😉

Kommentera

