18

Idag fyller min yngsta dotter 18 år. Hur gick det till?

Den korkskruviga och blåklintsögda lilla trollungen är nu en ung, vacker kvinna. Dagen idag är PARTY PARTY! Imorgon har hon bjudit hit några vänner på lite mat. Jag undrar om kökspersonalen får sitta med vid bordet, eller om jag redan nu ska söka en reträttplats?  🙂

Den ömma modern funderar just nu vidare över om hon möjligen ska byta ut frysskåpet också, när nytt kylskåp ska inhandlas. Enhetligt och nytt. Men dyrare. Sånt som man diskuterar när man lever i tvåsamhet. När man hör ihop, precis som kyl och frys.

Min egen afton ska ägnas åt middag hemma hos söta Lina. Det ser jag framemot! Första gången jag klev in i hennes hem, kändes det som en stor och varm famn. Det gör det fortfarande!

Vad gör du med din fredag?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till 18

  1. Elisabet skriver:

    Grattis till mamman också! Och min fredag blir Isolering i ett gult hus på en kulle .., kallt, kallt, kallt .., pv i landet Småland .., här är pElle, sigge nilsson och jag själv.

    Och radion och tv:n och en bok av Peter Robinson.

  2. Lena skriver:

    Ja hur går det till när barnen plötsligt blivit stora egna personer. Mina 21-åringar är i alla fall helmysiga att vara med nu.

  3. Maria Björkman skriver:

    Jag minns när vår dotter firade sin första födelsedag. Jag tyckte på fullt allvar att det faktiskt var JAG som skulle firas, det var ju jag som stod för prestationen. Hon hade ju inte gjort något.

    Jag har ändrat mig. Hon fyller 25 i maj!

  4. *P* skriver:

    Maria – så gör vi när äldsta dottern fyller år. Vi har ju samma födelsedag! 😉

  5. Annika skriver:

    Precis så är det – plötsligt är de stora! Jag har blivit precis lika patetisk som alla andra – tittar på bilder från när barnen var små och suckar över att tiden gick så fort och att jag inte njöt mer. Men faktum är att jag älskar att ha stora barn! Det blir bara roligare och roligare. Så grattis till din fina 18-åring och alla fina år ni har framför er.

  6. Christel skriver:

    På min fredagsagenda står det Carmen på Intiman och sedan ett glas vin eller två på någon bar. Grattis till lilla mamman, på dagen 18 år som två-barns mor. Värt att gratta. Själv filar jag på ett litet tal till min äldsta dotter som fyller 25 år den 30:e. Tiden flyger fram…. det trodde man väl inte när man höll dem i famnen för första gången.
    kram

  7. Aelvan skriver:

    Ah, du skojar!? Min dotter fyller också år idag! Fast sju år.

    Är det inte märkligt? Eller kanske inte.

  8. antigone38 skriver:

    Hahahahha….satte en röd rosett på kylen också…..;-)

Kommentera

