Bra start!

När mobilen ringer på morgonen och jag ser att det är kloka A, hinner jag känna oro i kroppen. ”Har det hänt något?”

Snabbt lyfter jag luren och möts av skönsång ”Med blommor och med blad, vi firar hennes dag…”

Jag tackar så väldans mycket, meddelar lite försiktigt att jag inte fyller förrän den 21:e.

”Ja?! Det vet jag, det är väl idag!?”

Därefter utbröt hjärtliga skratt.

Efter en sådan start på dagen faller det sig inte bättre än att jag blir på ett sprudlande humör. Vid frukosten hör  jag mig själv börja sjunga och de kvinnliga kollegorna hänger på.

Vad vi sjöng?

”Han går som en karl, han ser ut som en karl, med en kropp en karl…”

Att sedan försöka förklara för kollegorna att jag fick en bra morgon, utan att deras fantasi tog ut svängarna – det går inte! 😆

Det är gott att leva!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bra start!

  1. frunatmaken skriver:

    Det ska vara sådana dagar också!

  2. Annika skriver:

    Härligt att få börja dagen med ett skratt! Bra låtval också… 😉

Kommentera

