Oj oj!

Det finns säkert lika många åsikter som tittare, tänkte jag när ”Stjärnorna på slottet” avslutades för en timme sedan.

Kjell Bergquist sätter orden i BullsEye, när han pratar om sin vänskap till Tommy Körberg:

”Var rädd om dig min vän, så att jag får tillbringa min ålderdom med dig. För det vore jäkligt tråkigt att inte ha dig vid min sida på gamla dar.”

Redan berörd av min favoritsångare och paradnumret ”Anthem”, kommer tårarna. Det är ju precis det som livet handlar om: vänskap och kärlek. Att ha någon vid sin sida…

Och mina tankar rullar vidare, på män och deras vänskapsband. Jag ser dem så sällan? Hör nästan aldrig talas om dem? Har män färre vänner än kvinnor? Men mer genuin vänskap kanske?

Jag vet inte, men jag undrar.

För att jag älskar hans röst och för en trevlig timme.

*P*

Och när 21-åringen bredvid mig säger: det är något med honom, något attraktivt, som jag känner att ”ja, päronet faller inte långt ifrån äppleträdet. Kjell B är en man i min smak på flera sätt, och i vissa vinklar är likheten slående med en man jag älskade en gång.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Oj oj!

  1. Elisabet skriver:

    Sympatiska män båda två, tycker jag. Eller alla tre i programmet, rättare sagt. Och jag tänkte samma sak när det gäller män och vänskap .., det är sällan man hör talas om den på det viset.

  2. frunatmaken skriver:

    Han har en underbar stämma och jag kan inte låta bli att gilla honom jag heller.

  3. Lena skriver:

    Missade Stjärnorna-programmet men lyssnade till Lotta Brohmés radiointervju med Körberg i torsdags. Och han pratade så rart om Kjelle och hur de brukar gå på gymmet ihop. Fast mest snackar de och äter långlunch… Och det kändes just ovanligt varmt och innerligt för att vara manlig vänskap.

  4. Ping: Orange! « *P* rätt och slätt

Kommentera

