Böcker

På tisdag är det dags för bokklubben att träffas hemma hos mig.

Till den här gången ska vi ha läst en biografi. De andra gångerna har alla läst samma bok. Nytt sedan förra gången är att vi nöjer oss med te och bullar, ingen grejande med middagar längre.

Jag vet att några av er som läser här också är med i bokklubbar och nu undrar jag hur ni gör. Läser alla samma bok? Har ni teman? Hur sker bokvalet?

Jag är nyfiken!

*P*

Det här inlägget postades i Böcker, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Böcker

  1. Lena skriver:

    Och jag undrar vilken biografi du valde till slut?

  2. Annika skriver:

    I slutet av terminen bestämmer vi vad vi ska läsa nästa. Alla kommer med tre förslag var och sedan röstar vi bort två förslag per person. På så vis får alla vara med och välja en bok som vi sedan alla läser.

Kommentera

