Borta bra…

Hemma igen efter några dagar uppe i Stockholm. Ledarutbildningens sista del, retorik. En enastående kursledare gjorde dagarna till nyfiket faktasamlande och Ahaupplevelse.

Vintern gjorde hemresan till en studie i tålamod. I dryga två timmar stod vi stilla utanför Norrköping. Frusna växlar. Det var bara till att tugga i sig böcker och radioprogram. Idag har jag syndigt ont i korsryggen och måste ringa kiropraktorn. För mycket stillasittande är inte min grej uppenbarligen. Frågan är bara: varför tränar jag inte regelbundet då?!

Som så ofta när jag är iväg, känner jag att jag vill resa. Jag vill turista i lugn och ro. Sitta längelänge vid frukostbuffén. Ha tid att ta bilder och gå in på lockande kaféer. Vända till vänster för att jag är nyfiken. Resa för mitt eget nöjes skull. Varför gör jag inte det då?

Jag vill skriva mer och på ett annat sätt…

Jag vet inte för vem jag skriver, det är bara ord…” sjunger Lisa Nilsson för mig nu.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Borta bra…

  1. irrhönan skriver:

    På söndag ska vi norrut. Hoppas jag slipper stå med brorsor och packning och frysa nånstans.

    ”Att resa är att leva”… 😉

  2. Elisabet skriver:

    Ja, det är ljuvligt att resa. Alla nya intryck .., alla nya ansikten. Andra leenden. Andra dofter.

Kommentera

