Förgänglighet

”Himlen kan vänta – ett år senare”

Under en timme ikväll återsåg jag tre av huvudpersonerna i Anne Lundbergs gripande serie om fem mitt-i-livet människor. Jag ville så gärna skriva något klokt, men känner mig tyst inombords.

Vilken livsgnista jag har fått möta ikväll.

Tankar om livet ställs på ända. Viktigheter – vilka är de egentligen?

Kärlek – medmänsklighet

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Förgänglighet

  1. Maria Björkman skriver:

    Ja, så sant. Inte är det förvaltningsberättelser, brådska, deadlines eller stress i alla fall! Det är nyttigt att påmoinna sig detta, meditera om det, ibland. Vad som är viktigt.

  2. Annika skriver:

    Du vet att jag kände samma sak. Samtidigt blev jag glad av programmet!

  3. Anna skriver:

    Jag såg också programmet och blev, precis som du, tyst inombords och full av tankar om livet och döden.
    Vilka starka och ödmjuka människor!

    /Wanda

Kommentera

