Robinson?

I somras la mitt simkort av. Då förstod jag vikten av att ha vännernas telefonnummer memorerade i telefonen.

I förra veckan glömde jag min mobilladdare på hotellet i Stockholm. När telefonen sa GodNatt igår förstod jag vikten av att ha vännernas telefonnummer på simkortet.

Moment 22? Japp!

Med lånad telefon känner jag mig trots allt lite avskuren ifrån verkligheten. Imorgon ska min mobil och laddaren återförenas. Då blir allt som vanligt igen.

Tänk så löjligt beroende jag är!

Hur har du det med backup vad telefonnummer beträffar?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Robinson?

  1. maria skriver:

    Vis av erfarenhet har jag en halvgammal back-up på datorn. fast nya nummer jag lägger in glömmer jag bort att uppdatera via datorn.
    Fick en minnessticka för back-up av telefonnummer härom dagen. Borde kanske testa hur det funkar?

  2. frunatmaken skriver:

    Jag kan några, Hitta.se kan några sen får man vara detektiv om det skulle skita sig.

  3. Claus skriver:

    Har fullständig backup då jag synkroniserar både kontakter och agenda 3-5 ggr i veckan. Dessutom har jag alltid en reservtelefon, i fall att… *ler*

  4. *P* skriver:

    maria – Jag tycker att du ska testa den varianten!
    frunatmaken – jag kan bara ETT nummer utantill. *hoppsan*
    Claus – Jag är inte förvånad, inte ett dugg. ”Kontroll” kommer jag att tänka på. 😉 Kan du inte smitta av dig lite, så får du nåt annat av mig? Vad nu det skulle kunna vara…?

  5. *P* skriver:

    ”reservtelefon” Claus… *hmpff* Du är komplett!

  6. Annika skriver:

    Sparar på såväl telefonen som sim-kortet men vad hjälper det om telefonen försvinner? Jag kan bara ett mobilnummer utantill förutom mitt eget och det är sonens!

Kommentera

