Morgonstund

Det är inte ofta jag känner tacksamhet för att klockan visar 06,13 och jag får lov att kliva ur sängen.

Natten har varit lång och orolig. När jag vinkat av dottern som ska börja arbeta klockan sju, serverar jag mig te, fil och mjukt bröd med skinka på. I mina vackra malmljusstakar brinner gröna, marmorerade ljus. Den prickiga suckar ifrån sin korg och morgonen är stilla.

På tv vinner de svenska curlingtjejerna över Kina. Tänk att jag sitter och tittar en tidig lördagmorgon!

Efter en kort tur med den prickiga, ska jag krypa ner under duntäcket igen. Där blir det ”Whisky och plättar med sylt” – underbar titel på en bok!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Morgonstund

  1. Claus skriver:

    Låter som en fin lördagsmorgon. Vilsamt och gott.

Kommentera

