Musik

Jag drömmer ofta och mycket.

Drömkänslan följer mig gärna genom dagens början. Just nu är jag uppfylld av musik, ord. Dottern har hälsat på mig i drömmen med ett förtroligt samtal. Det jag har med mig när jag vaknar är orden ”…love is not a victory marsh…” ur Cohens Hallelujah.

Händer dig också, att du vaknar med musik i hela kroppen?

*P*

Ebba Forsberg gör det också bra.

Det här inlägget postades i Jag drömmer.... Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Musik

  1. frunatmaken skriver:

    Tyvärr är det sällan musik, mer dimma.

  2. Aelvan skriver:

    Jag drömmer också ofta om musik. Samma låt som maler hela natten. Ibland är det jobbigt…

    För närvarande är det kattkonsert varje natt :/ Grannens tös går här och gör sig till för mina pojkar. Tänk om hon kunde begripa att de är kastrerade…

  3. Hondjuret skriver:

    Oh ja, ofta!!! Fast jag har sällan så behaglig musik, oftast är det irriterande snuttar som sitter kvar, är de vackra, så minns jag bara känslan…

  4. Claus skriver:

    Just i dagarna har jag börjat lyssna på fågelmusik, som svävar in genom fönstren…. Annars är det inte mycket av den varan. Mest visuellt….

Kommentera

