Signaler

”Du är så öppen, men plötsligt säger det ”pang” och man kommer inte närmre. Din intigritet är så otroligt tydlig.”

Så säger den varma kvinnan en kväll när vi tar varsin öl och frottérar oss med blandat folk.

***

”Det är något oäkta över hur du uttrycker dig. Du säger att du ensam. Du säger att dagen är fantastisk…”

Han ber mig att reflektera över vad jag kommunicerar.

***

Jag tänker inte be om ursäkt för den jag är, även om det ligger långt ute på tungspetsen.

Kvinnan som trodde att hon var så tankestyrd, så in i märgen tråkigt förnuftig, har insett att hon känner så mycket. Och hon förmedlar det i skrift. Den kvinnan är jag och understundom tycker jag att jag är fantastisk.

Jag är rädd om mig i min öppenhet. Jag är Jag.

En gåta att lösa? Under tiden sjunger Uno. *klick*

 

*P*

 

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Signaler

  1. Åsa skriver:

    Du är du. Det är störst! Låt ditt vackra hjärta känna och tala. (för det mesta låter vi de två H:na styra=hjärna och huvud).
    – tyvärr går det på några sekunder när människors ord slår omkull oss, men då gäller det att vi står fast på jorden och sträcker ut armarna mot universum och skriker ut: Jag är bäst för jag är jag!
    Stor kram till dig från Åsa

  2. maria skriver:

    Även om man är den man är så kan man ju fortfarande förändras så länge man lever.

  3. Annika skriver:

    Du har gjort en fantastisk resa och har allt rätt att känna dig nöjd med att just du är du!

Kommentera

