Med kameran på axeln och solsken i blick.

Trumpinneben och stegräknare är en bra kombination. Jag tar tre steg när andra tar två.

I trevligt sällskap tog jag tiotusen steg tidigare idag. Med klarblå himmel, strålande sol och en god muffins i magen blev promenaden en härlig upplevelse, där våren gjorde allt för att visa upp sig. Kameran hängde tyst och snällt på min axel, inte en endaste bild tog jag. Men vad gör det när intrycken blev många, vackra vyer, drillande fåglar och intressanta samtal. Det lagrar jag i mitt eget minne och hjärta.

Efter att ha andats havsluft blev det en lugn eftermiddag i soffan tillsammans med ”En halv gul sol”.

Jo förresten! En bild tog jag ju!

Hm? I min bil?!

Dessa hängde plötsligt i bilen, som ett bevis på att Yngsta har tagit körkort. Det är lätt att känna sig stolt då!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Med kameran på axeln och solsken i blick.

  1. Eva Swedenmark skriver:

    Härlig dag och en riktigt härlig bok!

  2. Peter skriver:

    Oj;) Du kan väl låta dom rosa hänga kvar. . .jag vill gärna ta bild av en cool P sittande i sin silvriga pärla. Kan ju ta en med din kamera också, så den får bli använd;)

  3. Annika skriver:

    En grym och bra bok du läser!

Kommentera

