Säten eller nästen?

Kärlekssäten – så innovativt! Det här skriver Metro om idag. http://www.metro.se/2010/05/03/20968/har-far-karleken-en-plats-pa-bussen/

 Sätena är företrädesvis för oss singlar. Fin tanke!

Nu har jag ju dock kollat av ”utbudet” under mina tidigare bussresor och måste dystert konstatera att jag själv inte kan vädra morgonluft. De åkande är ju företrädesvis kvinnor. I den händelse de är av motsatt kön, är de i skolåldern och där går ju gränsen. Den går förövrigt betydligt högre upp i åldern för min egen del.  🙂

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Säten eller nästen?

  1. Lena skriver:

    Lyssnade igår när Lotta Bromé intervjuande nån informationsansvarig på Arriva. Hon menade att alla typer av människor åker buss och det är verkligen läge att hitta nån att flirta med där. Menar du att hon har fel??

    Och så menade hon att man behöver inte flirtaflirta när man sätter sig på de röda sätena utan bara vara beredd att ge folk ett extra leende. Själv var hon nämligen inte singel så hon fick nöja sig med att le…

  2. *P* skriver:

    *skrattar*
    Nejdå, hon har inte alls fel. Men könsfördelningen i passagerargruppen är inte jämnt fördelad. 😉

    Jag tillhör ju den räliga skaran människor som både pratar och ler u t a n att sitta på ett speciellt säte, så jag får väl bara fortsätta på den inslagna banan.

Kommentera

