Snacka går ju…

Dagen har tillbringats i hjärtat av HästSkåne – Flyinge.

Kusinen min bjöd med mig på en träningstur i vagnen bakom hennes charmiga shetlandsponny. Det blev en underbar dag med massor av frisk luft och naturupplevelser. Min Nikon var förstås med och jag smög runt bland hindren för att få bilder av ekipagen. Plötsligt hörde jag ”Du kan väl ta några bilder av oss när vi kör?” och där stod jag med MegaKameranCannon. Om sånt tycker jag inte. Jag leker med min kamera, sen får det räcka. Nåväl, jag klickade och har inte en susning om resultatet.

När jag blev erbjuden kameran vid nästa hinder, tackade jag nej med motiveringen ”Jag vill ta med min egen nu. Mailar bilder om de blir bra.” Smidigt sätt att komma undan, tyckte jag. Då räknade jag inte med att kameraägaren skulle sticka sitt visitkort i handen på mig timmen senare. ”Där har du adressen. Hör av dig!”

Jag nickade till svar. Sedan läste jag på kortet.

Vad tror ni att mannen arbetar med? Just det – foto!

Nu ska jag titta igenom bilderna och försöka få iväg några…

Vilket charmtroll!

Å förresten så ska jag önska mig ett teleobjektiv. Av… tomten?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Snacka går ju…

  1. frunatmaken skriver:

    Vilken sötnos! Jag önskar mig en fotokurs jag.

  2. pbloggen skriver:

    Ja! Det vill jag också gå på.

  3. Lena skriver:

    Nä ingen fotokurs! Det är sånt evigt tjat om slutare och bländare att man alldeles glömmer bort känslan i bilden. Det enda jag lärt mig på såna kurser är vad jag INTE kan. Däremot skulle jag gärna vilja hitta en kurs i ”fotodesign” med ett mer konstnärligt perspektiv.

Kommentera

