Kärt återseende

När jag väl hade rakat benen, målat tånaglarna, dragit på mig sommarbyxor och utfärdat bländningsvarning – då försvann solen! Men vad tusan? Jag lämnade min lilla by i skön sommarvärme och klev ur bilen hos Vännen vid sjön i gråmulen kyla och blåst.

Det  som var tänkt som en studie i försommarnjutning på en liten plantskola, blev ett huttrande och halvgaloppande mellan grödorna. Tvärnit blev det dock när jag såg den här lilla raringen.

Snödroppsträdet blev jag förälskad i när jag gästade Alnarpsparken i fjol. Gissa om jag log brett när jag hittade mitt blogginlägg. Som av en händelse är det årsdag idag! =0)

*P*

Det här inlägget postades i I det gröna, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kärt återseende

  1. frunatmaken skriver:

    Här regnade det hela dagen igår men jag antar det är bra för grödorna. I alla fall ser det ut att vara dags för gräsklipparen igen.

  2. Aelvan skriver:

    Ett sånt litet träd skulle jag också vilja ha! =)

  3. Annika skriver:

    Ett vackert träd som jag inte tror fungerar hos oss upp i ”norr”, tyvärr.

Kommentera

