Lyckoträff

”Hör du P, ibland tycker jag så mycket om dig. För dina infall, din envishet och för att du är så chosefri.”

I dagarna har jag tänkt mycket på en söt vän. Tidigare har vi haft tät och otvungen kontakt. Jag vet inte när det förändrades, det bara blev så. Jag har funderat korta stunder över ”varför”. I morse skickade jag ett sms där jag bad henne ha kaffet klart klockan elva, resten skulle jag fixa. Under tio timmar pratade vi, flyttade från uterum till solsken och tillbaks in i skuggan. En kort biltur till Lund och Thaimat inhandlades till middag.

Idag gjorde jag en vän glad och kände mig så otroligt nöjd och lyckligt lottad. Riktig vänskap klarar uppehåll. Ibland kommer livet emellan och slår in en kil mellan människor. Och ibland kommer jag på precis rätt dag, utan att veta det. Det där gör att jag blir ett par centimeter längre och att hjärtat skuttar ett par extra slag i bröstkorgen.

Då kan jag kosta på mig att fånga min egen blick i spegeln när jag borstar tänderna och säga dagens inledande ord.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

