Varmt och kallt

Det är en ynnest att hitta små saker i livet som bara känns som ”hemma”. Det gjorde jag ikväll.

Medan solen smög ner bortom Öresundsbron tog jag några simtag ut i havet och drack varm choklad på bryggan efteråt. I bastun fick jag upp värmen igen och kunde återvända ut till havet ett par gånger. När jag virade handduken om mig efter sista doppet såg jag fullmånens vita sken bakom ett tunt moln. Vilken absolut lycka!

Ljuvligt var att dra på sig mjuka kläder över nybadad hud och åka hem till sin prickiga hund.

Livet. Just nu.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varmt och kallt

  1. Kaiza skriver:

    Åh så underbart härligt detta låter!

  2. maria skriver:

    Det lät precis som sådan lycka som jag skulle behöva nu!

Kommentera

