Öbesök

Sitter på sängen med Stings ”Fields of gold” i lurarna. Sex dagars ledighet är till ända.

I fredags körde jag och flickorna till Öland för att fira min Storebrors 50-årsdag. En sväng på Skördefesten hann vi med innan jag och svägerskan intog varsin Glenmorangie och köket. Kycklingfilé marinerades och lax stektes.

På lördagen var det dags att ställa i ordning festlokalen; bära trumset, duka, korka upp vinflaskor, lägga upp maten, dekorera med ljus och serpentiner.

I en rosa Cadillac kom han glidande när gästerna hade anlänt. Tårar torkades och de glada utropen avlöste skratten. Jag agerade servitris, fotograf och diskare. Korta stunder hann jag landa till på min stol, men så är det att vara Världens bästa lillasyster. Självutnämnd.

En härlig kväll, helt i jubilarens smak. Precis som det ska vara.

*P*

Lite motstånd kan jag numera känna när jag ska gå på fest där jag är den enda ”ensamlevaren”. Att hålla sig sysselsatt är ett bra sätt att skingra tankarna. Det hindrade dock inte ett par män från att… flirta? Förstår inte varför det är så lätt att missa en detalj, bara för att jag är ”tillgänglig” så innebär inte det per automatik att man får eller ska pilla på mig, ge mig kärleksförklaringar. Om man är gift. Väldigt upptagen. Det finns gränser även för mig.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Öbesök

  1. frunatmaken skriver:

    Vilken cool kille du hittade! Fast stjärt!

  2. rapakalja skriver:

    Snygging den där…baken!

Kommentera

