Vänskap

Vänskap är lite som årstiderna, den kommer och går. Blommar upp och är intensiv som en högsommardag, falnar och går ide som en murrig vinterkväll.

Vi  ringer varandra, skickar små sms och träffas över en kopp kaffe. Utbyter tankar och erfarenheter. Ena gången gör mina ord strömhopp ut ur munnen på mig och dränker min vän i min oro eller glädje. Nästa gång sitter jag nästan tyst, drar fundersamt skeden över cappuccinons skum och lyssnar. Är delaktig.

Vi träffas med ojämna mellanrum, men finns alltid där för varandra. Ibland blir det stiljte och tystnad. Det känns konstigt, men så är det i livet. Det kan bero en ny utbildning eller en ny partner. Krackelerade relationer återupptas och energi går åt till det. Lite vemodigt.

Allra oftast är den närvarande och det är underbart.

Vänskapen ser ut så för mig. För oss.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vänskap

  1. irrhönan skriver:

    Vänner är livsnödvändiga.
    Och att få vara en sån vän för någon annan är väldigt fint.

Kommentera

