Just idag

Jag skulle vilja sitta en hel dag och skriva på riktigt, med blyertspenna på papper. Sudda emellanåt och sedan fortsätta. Höra ljudet av pennan och känna små smulor av suddgummi under mina fingertoppar.

Jag skulle skriva tills alla orden hade kommit ut.

Det är vad jag vill just nu.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Just idag

  1. Aelvan skriver:

    Kan förstå att det kanske inte går just nu men kanske ikväll?

    Själv blir jag frustrerad på penna och papper.
    Mina tankar rusar snabbare än jag hinner skriva så det funkar inte…

  2. rapakalja skriver:

    Hahahaha….jag fungerar som Aelvan!
    Undrar, fick du din stund med papper och penna?

  3. pbloggen skriver:

    Jag är känd som trögtänkt, flickor! 😉
    Nejdå, tror att jag skriver fort om jag vill. Men lite av syftet var nog att bromsa, tänka efter. Skriveritankarna stannar nog vid just tankar. Längtan efter papper och penna finns dock kvar, precis som den att bläddra i en tjock och härlig bok. Gott att sticka nosen mellan sidorna och känna doften.
    Ja, jag är lite knäpp! 😆

  4. maria skriver:

    Jag har börjat skriva. På papper. Det jag inte kan blogga om. Jag skriver fult. Det blir så efter alla år vid tangentbord. Det värken i handen fast kanske mest i hjärtat.

  5. pbloggen skriver:

    Maria – Vad sorgligt att läsa om värken i hjärtat…

    Vad handstilen beträffar så tycker jag faktiskt att det är tråkigt att vi inte övar på den numera.

Kommentera

