Intressant?!

Ibland undrar jag om jag är världsfrånvänd. En bok har skrivits om vår kung. I den ”avslöjas” vad han gjorde som ung. Snaskiga detaljer, om jag har förstått det rätt.

Är det intressant? Jag tycker inte det. För mig räcker rubrikerna, jag vägrar att läsa brödtexten. Jag kommer aldrig att ta i boken.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Intressant?!

  1. Lena skriver:

    Jamen är det helt galet eller? Varför rusar så många människor till bokhandeln och gör de snaskiga författarna till miljonärer? Tydligen bara gammal skåpmat från 70-talet dessutom om man ska tro rubrikerna…

    Vem har inte ett eller annat lik i garderoben? Eller smutsigt mjöl i påsen?

  2. pbloggen skriver:

    Jag kan inte heller förstå det, Lena. Trevligt för författarna att de lyckas fånga intresset, men det förvånar mig att så många vill grotta ner sig i den här typen av böcker. Jag tycker att det tyder på att det händer väldigt lite här och nu som är intressant…

Kommentera

