Tankens kraft eller slumpen som det också heter.

I morse åkte jag buss till jobbet. Det brukar jag inte göra.

Under bussfärden lyssnade jag på min lilla musikapparat. Det brukar jag inte göra.

I lilla apparaten hittade jag Freddie Mercury och bestämde mig för att plocka fram Queenmusik under kvällen. Längtade efter den. Det gör jag inte så ofta.

Ikväll kom Yngsta hem. Hon hade varit på en musiklektion. Det brukar hon inte vara.

Där hade hon valt ut en låt som hon ville jobba med.

Låten var Bohemian Rhapsody. Gruppen var Queen.

Ibland händer det sådana är små saker i mitt liv.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tankens kraft eller slumpen som det också heter.

  1. Kaiza skriver:

    Man skulle kunna säga att det är slumpen men det tror inte jag.

  2. irrhönan skriver:

    Det är precis sånt där jag menar när jag diskuterade med Trollkarlen om jag är spirituell eller inte.

    Ibland händer saker och ting för att människor ska få upp ögonen för varandra och för sånt som betyder nånting. Ta hand om er – både dig och döttrarna.

    Tänker på dig – och hoppas att din helg blir precis så vilsam som du behöver.
    *kram*

Kommentera

