Medvetenhet

Jag drömmer om kärlek och att få landa i en varm famn.

Men så öppnar jag mina ögon och känner ända in i hjärtat att jag får så mycket kärlek och att jag faktiskt tillåts att landa i snälla famnar.

Jag har vänner som ger mig så mycket vänskaplig värme att jag nästan tappar andan. I lördags tillbringade jag kvällen med några av dem. Iförd tredubbla lager byxor, med ett par randiga ”långkallingar” ytterst, bjöds jag på rött vin och vänskap innan vi drog vidare. Målet för kvällen var Citytunnelns invigning och Wilmer X’s återförening. Utomhuskonsert i snöyra och sedan tjeckiskt öl på en närbelägen pub. Prat – på en sån där nivå som det bara blir ibland. Då när orden klär av sig och blir nakna, innerligt ärliga.

Ännu mer kärlek har jag fått njuta av idag. Underbara vännen Lina ger mig av sin tid. För mig är det kärlek på hög nivå. Hon engagerar sig i Yngstas kamp och stöttar oss, det är ovärderligt. ♥♥♥ En ny väg börjar stakas ut och både jag och min dotter ser tiden an med en stor skopa tillförsikt. Tack för att du finns!

Och mitt i all denna kärlek står alltså jag, bakar lussekatter och rullar pyttesmå köttbullar. Lever. Fortsätter framåt med ett varmt hjärta och ett stort leende på läpparna.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Medvetenhet

  1. rapakalja skriver:

    *rodnar*…och blir tacksamt varm om hjärtat av dina ord!

Kommentera

