Bara så där?!

Måndag. Arbetsdag.

Vad var det som hände? Är julen över och förbi nu?

Det är inte utan att jag känner mig lite lurad på konfekten. Varför har jag inte semester idag och ligger i soffan i min röda morgonrock och läser, ser på film. Myser!

Nåja, nu är det som det är och jag har varit ute i nämnda röda plagg och tumvantar, skottat mig fram till brevlådan. Just den synen har mina grannar fått vänja sig vid den här vintern. Fast idag var det säkert ingen som såg mig. Det var knäpptyst ute och inte en endast kökslampa var tänd. Grannarna är uppenbarligen bättre på semesterplanering…

Nu var det schlut...

Nu var det schlut...

Mellandagsmys lite för mig också om du är ledig!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bara så där?!

  1. Elisabet skriver:

    Och det känns som om jag har semester, nu när jag vet att i mitten av januari ska jag börja arbeta ,-)

    Så här blir det mys. Mys med fruset avlopp. Tur att pv har jullov.

  2. Annika skriver:

    Men du – nu har du semester kvar att ta ut senare istället!

  3. MMMM, jag myser dubbelt upp, för mig själv och även för dig och jag går på rea och helt bekymmersfritt är det inte. Men varje ledig dag är guldkorn. Snart får du en ledig dag igen!

  4. pbloggen skriver:

    Elisabet – JÄTTEgrattis! Åh, vad roligt! *hjärtekramar*
    Annika – helt rätt! Passade på att boka in ”klämdagen” till trettonhelgen. Härligt!
    cathrin – gulligt att du myser för mig, tack!

Kommentera

