Det säger inte klick.

Om du tar med dig kameran, så ska jag ge dig motiven.

Jag fotograferar inte längre. Min fina Nikon ligger bara i sin mörka låda. Konstigt – jag som inte kan gå mer än tio steg innan jag ser vackra motiv. Jag ser färger, kontraster, linjer – jag ser underverk. På kvällspromenaden igår var träden så fantastiskt vackra, som doppade i kristyr avtecknade de sig vita mot sammetshimlen. Önskar att jag hade kunnat visa er.

Varför blir det inga bilder längre? Kanske för att jag inte kom någonstans med fotograferandet. Jag lyckades inte lära mig hur jag skulle göra.  Då tröttnade jag. Saknar Photo Shop i min nya dator, det blev också en uppförsbacke.

För att tvinga mig själv till bot och bättring har jag anmält mig till fotoklubben på jobbet. Där finns kunskap så det räcker och blir över. Motivationen kanske hittar mig en dag?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det säger inte klick.

  1. irrhönan skriver:

    Ibland klickar det inte. Det går i perioder.
    Jag tar bra bilder ibland, ibland skiter det sig totalt.
    För mig är det känslan. Det ska vara roligt. Inga krav. Inga måsten.

  2. Elisabet skriver:

    Men varför inte ha en enklare kamera i jackfickan?

    Jag hade en systemkamera och den var UNDERBAR, men alltid bökig att ha med sig.
    Nu får min lilla Canon följa mig överallt och jag känner ingen större press att det måste bli super-duper-bilder, det viktiga är ju att jag får med känslan – den jag själv upplever -. Det får jag förstås inte alltid, men ändå .., det funkar.

    God Fortsättning nu till dig, madame *P* med den lena huden.

  3. Elisabet skriver:

    Ps. Nu ser jag att Irrhönan skrivit nästan samma sak. Ja, men då är vi ju helt överens ,-) Ds.

  4. pbloggen skriver:

    Mina söta vänner – enklare kamera finns, men jag hade en ambition – en nyfikenhet. Jag ville så mycket.

Kommentera

