Titta! Hon klickar!

Idag sa min kropp och knopp att ”Nu får det räcka med stillasittandet!” Iförd kamera och egenhändigt stickad grön mössa styrde jag lilla bilen mot havet.

Åh, så härligt det var! Solen sken, himlen var blå och det var nästan alldeles vindstilla. Havet såg ut som en gigantisk Slush Puppie, krossad is flöt längs med stranden och svanarna flöt med i små öppna dammar.

Jag stod lutad mot en stor sten och njöt av skådespelet. Kände solen värma min rygg och rumpa. Några bilder togs, men jag blev lite ivrig och fibblade med kameran. När jag stod där, halvdrömmande, hörde jag svanar komma flygande. Bilden är oskarp – men oj vad jag tycker om den. Kanske just för att känslan av stunden finns kvar inuti mig?

Känner mig nöjd i sinnet efter att ha fått andas havsluft och suga in solstrålar. Kaffe och ett par praliner. En stund med boken kanske? Ja, så får det bli!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Titta! Hon klickar!

  1. vildrenen skriver:

    Wow.
    Härligt. Jag kan också känna…
    Här är det minus arton idag, mulet och lite rått eftersom det kom snö inatt.

  2. Bästa P. hur länge får du sitta still? Jag står ju här och väntar på att banken ska öppna… ”fryser”

  3. pbloggen skriver:

    Vilden – hoppas att solen har hittat dig igen!

  4. pbloggen skriver:

    cathrin – om klockslaget stämmer så lär du vänta förgäves. Idag stängde vi klockan ett. Kanske får bjuda på en mugg varm choklad istället?

Kommentera

