Vardagsjuveler

Helgen har tillbringats hos Vännen vid sjön.

Lugna sköna dagar med vänskap. Sådana där guldstunder då man djupdyker bland sina känslor och vågar berätta. Stunder då det är ok att sträcka ut sig i varsin soffa och slumra till. Lyssna på snön som åker kana nerför taket. Fiska upp boken och läsa de allra sista sidorna. Konstatera att ”Åh, vad jag tyckte om den!” och höra vännen undra ”Gråter du?” när hon ser två tårar på mina kinder.

Ta en promenad på ishala vägar i duggregn och njuta av brasvärmen när vi kommer tillbaka in i huset igen. Fixa en mustig köttgryta tillsammans och bjuda varandra på nya Spotifytips. Se på film och gömma sig under varsin filt, för att det nog är lite läskigt.

Vanliga saker. Verkliga saker. Jag har det bra tillsammans med mina vänner.

Väl hemma igen blev det födelsedagsmiddag för yngsta dottern. Stekt gös med grönsaker och härlig sås, därefter pannacotta. Systrarna var på strålande humör, skrattade och trivdes. Det gjorde säkert Yngstas pojkvän också, precis som jag själv.

Är du också nöjd med din helg?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vardagsjuveler

  1. Elisabet skriver:

    Jo, det tror jag.

    Aningen av ångest mellan varven.

    Lite tystnad.

    Och sen som vanligt igen.

  2. Joootack med helgen, men vill ut och gå och så dålig på att hålla balansen på isiga gator – ”arg” på kommunens bristande trottoarvård. Grattis till din dotter. Undrar varför ni alla blev juanuaribarn?

  3. Ps. Finns en grupp som heter Augustifamiljen, ni kanske får kalla er för – januarifamiljen??

  4. Hej P. Vill förvarna dig om att du kommer vara med i ett blogginlägg från mig idag ”matprat i bloggsoffan”. Jag hoppas det blir bra och att du inte blir arg på mig? Men du verkar ha humor, så det ska nog gå bra??

  5. *P* skriver:

    cathrin – det går hur bra som helst! Gulligt att du frågade.

  6. Hur menar du nu P – ”sänka sadeln”? Då når jag ju inte upp till styret?? Ser fram emot en häftig blogg om afrikansk dans nu. Trevlig helg!

  7. Hallå. Kommer det någon ny blogg snart tro?

Kommentera

