Om jag kunde censurera…

… då hade jag inte skrivit det här. Eller JO!

Ibland finns den i kroppen. I sinnet. I varje kubikmillimeter av mig. Längtan, den där som säkert många håller tyst om – trycker undan.

Nu tillhör jag ju inte ”många”, eftersom jag är unik. Precis som du!

*klickediklick å lyssna*

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Om jag kunde censurera…

  1. vildrenen skriver:

    varför ska man hålla tyst om att man längtar?

  2. *P* skriver:

    Jadu, det undrar jag också. Jag tror liksom inte att det är riktigt ”fint” att ge uttryck för just den känslan. Men jag som på senare år äntligen lyckats hitta uppkopplingen mellan hjärta-hjärna-själ är så oändligt tacksam för det. Det innebär inte att jag ligger på rygg, tittar i taket och förtvinar i min längtan. Absolut inte. Jag lever varje dag.

    Tack för din kommentar! =0)

  3. irrhönan skriver:

    Längta och sakna och behöva.

    Viktigt!

  4. rapakalja skriver:

    Jag har dagar jag ligger på rygg och stirrar i taket av den där längtan…:-/
    Kan känna mig ganska levande då också ibland, men avskyr fastna där vilket jag gjorde förr alltför ofta och för länge.
    Underbart inlägg du skrivit!
    Det var väldigt ”Pelliskt”…;-)

  5. pbloggen skriver:

    irrhönan – Ja! Visst är det!? Tänk vad vi lär oss – hela tiden! *kram*

    rapakalja – ”Pelliskt” – härligt ord! Puss på dig min lilla kaksmula!

  6. cathrin- skriver:

    Tack för att du tänker på mig! Att längta visar väl att man lever? När längtan tar slut – då är det värre.

  7. pbloggen skriver:

    cathrin – Precis så känner jag! Den dag jag slutar att känna längtan kommer jag att bli rädd. Geléhallon? ;o)

  8. Jag kan längta efter gelehallon och du efter någon muskulös målare.

  9. rapakalja skriver:

    Cathrin:
    Hehe…gelehallon! Min mormor kallade de för Jungfrubröst!

Kommentera

